کارگاه آموزشی "آشنایی با چالش‌های دوران نوجوانی"در بستان آباد برگزار شد
کارگاه آموزشي "آشنايي با چالش‌هاي دوران نوجواني"در بستان آباد برگزار شد
به همت ستاد کانون های مساجد آذربایجان شرقی

کارگاه آموزشی "آشنایی با چالش‌های دوران نوجوانی"در بستان آباد برگزار شد

کارگاه آموزشي"آشنايي با چالش‌هاي دوران نوجواني" به همت ستاد کانون هاي مساجد آذربايجان شرقي در بستان آباد برگزار شد.
شناسه خبر : 59179 تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی،« مرتضی شفیعی» در جمع اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بستان آباد ،آشنایی با تغییر و تحولات دوران نوجوانی، آموزش روش‌های ارتباط مؤثر با نوجوانان و روش های تربیتی کارآمد را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.

 وی با اشاره به اینکه پیشگیری،کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی یکی از ضروریات مهم در جامعه است اظهار داشت: بر اساس تجربه، مشارکت هرچه بیشتر مردم در این موضوع می تواند به بهترین شکل موجود در کاهش این آسیب ها موثر باشد.

 وی گفت : درکنار اقدامات دولتی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نتایج فعالیت سازمان های مردم نهاد در این موضوع نشانگر این نکته است که موفقیت و بازدهی این نهادهای مردمی رضایتبخش بوده و در این میان مساجد به عنوان مردمی ترین و معنوی ترین سازمان مردم نهاد، از ظرفیت بالایی برای مردمی سازی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در تمامی موضوعات به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردارهستند.

شفیعی با اشاره به اینکه مسجد در اسلام، مركز ارتباطات نسلي و جلوگيري از گسست نسل ها و مرکزی براي هويت يابي و تعلق اجتماعي بود، خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای مهم مساجد می‌‌تواند تنظیم، اصلاح و بهبود روابط اجتماعی، فردی و خانوادگی باشد.

 وی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد محلاتی که مساجدی پویا دارند و توانسته‌اند برنامه‌های آموزشی و تربیتی را پیش ببرند، شاهد کاهش میزان بزه و معضلات اجتماعی بوده‌اند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با تقدیر از اقدامات و همکاری کانون فرهنگی هنری انتظار در برگزاری این کارگاه آموزشی، خواستار رونق فعالیت های کانون های فرهنگی هنری شهرستان بستان آباد شد و اعلام کرد آماده همکاری با کانون ها در راستای اجرای برنامه های خلاقانه، جوان محور و مخاطب پسند هستیم.

در ادامه حجت الاسلام کمیل هاتفی، مدرس این کارگاه آموزشی طی سخنانی اظهارداشت: دوران نوجوانی یکی از پرچالش ترین دوران ها در زندگی هر فرد بوده و متاسفانه یکی از آثار منفی چالش های دوران نوجوانی این است که با رسیدن به این مرحله دربیشتر موارد میزان تعارضات و ناسازگاری فرزندان و والدین افزایش می یابد.

 وی ادامه داد: بهتر است در این دوران با صمیمیت و مدارای بیشتری با فرزندان خود صحبت کرده، نیازها و خواسته های او را شناسایی و دسته بندی کنیم و با توجه به شناختی که از فرزندانمان داریم درباره حل مشکلات تصمیم بگیریم.

 این کارشناس دینی با تاکید بر لزوم تربیت دینی جوانان و نوجوانان از زمان کودکی خاطرنشان کرد: آشنا ساختن و ایجاد انس و علاقه به امور دینی و نهادینه کردن این موضوع برای نوجوانان و جوانان نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های دوران نوجوانی خواهد داشت.

بنابراین گزارش، اولین کارگاه آموزشی "آشنایی با چالش‌های دوران نوجوانی" با حضور اعضای کانون های مساجد و والدین اعضا به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی و با همکاری کانون فرهنگی هنری انتظار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستان آباد در سالن اجتماعات این اداره برگزارشد.

 گفتنی است، در پایاین این کارگاه از فعالان کانونهای فرهنگی هنری شهرستان بستان آباد تجلیل شد.